Strategia w firmie

Strategia w firmie

Termin, jakim jest strategia pochodzi z języka greckiego . Bardzo często można spotkać się z określeniami strategia przedsiębiorstwa oraz strategia marketingowa. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę z tego, że te dwa pojęcia są różne od siebie. Strategia przedsiębiorstwa to podejmowanie wyborów, dokonywanie ich na różnych poziomach. Jest to także gospodarowanie zasobami danego przedsiębiorstwa tak by można było zrealizować wszelkie postawione sobie cele. Strategia przedsiębiorstwa pomaga także w dokładnym określeniu tego, jakie należy zastosować środki marketingowe by móc zrealizować cele. Na pewno jest to bardzo ważne w momencie, gdy zakładamy swą firmę. Wówczas jak wiadomo bardzo ważne jest osiągnięcie sukcesu w swej branży. Trzeba jednak wiedzieć, że strategie przedsiębiorstwa zależą od warunków otoczenia i mogą się zmieniać. Z kolei strategia marketingowa jest dosyć nowym pojęciem. Nie ma ona jednoznacznej definicji. Można bowiem dowiedzieć się , że P.Kotler uważa iż strategia marketingowa to wybór celów, rodzajów, zasad, czy reguł, które w określonym czasie nadają kierunek marketingowym działaniom przedsiębiorstwa, wyznaczając rozmiary, kombinacje i alokacje środków w zależności od zmieniającej się sytuacji rynkowej. Oczywiście, co bardzo ważne strategia marketingowa jest niezbędna w przedsiębiorstwach gdyż to dzięki niej mogą one podejmować i realizować działania, które pomagają im w osiąganiu sukcesu na rynku.

[Total: 1    Average: 4/5]

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *