Jak załatwiać spór z bankiem?

Jak załatwiać spór z bankiem?

Jeśli popadliśmy w konflikt z bankiem z powodu bezprawnie naliczanych odsetek, niezgadzających się wyciągów oraz wypłat z naszego konta niekoniecznie sprawę musimy od razu rozstrzygać w sądzie. Przede wszystkim najpierw w razie jakichkolwiek nieporozumień powinniśmy spróbować porozumieć się z bankiem, jeśli jednak to nie pomoże należy złożyć pisemną reklamację, na którą bank ma 30 dni aby udzielić nam odpowiedzi. Jeśli po upłynięciu 30 dni bank nie udzieli nam odpowiedzi lub jego odpowiedzieć nie będzie nas zadowalać niekoniecznie musimy od razu sprawę kierować do sądu. W Polsce istnieje instytucja, która zajmuje się konfliktami klientów z bankami.Jest to bankowy arbitraż konsumencki.Dzięki usługom arbitra możemy dojść swoich praw w banku. Koszt takiej usługi to 50 złotych.Arbitraż podejmie się sprawy jeśli kwota owego konfliktu nie będzie większa niż 8000 złotych.Jeśli natomiast kwota będzie niższa niż 50 zł, wtedy koszt usługi będzie wynosił 20 złotych. Chcąc się dociekać swoich racji wpierw musimy złożyć wniosek u arbitra, który będzie zawierał wszystkie informacje na temat naszej sprawy a przede wszystkim dowody. Wniosek, który zostanie zaakceptowany przez arbitra zostanie wysłany do banku, który ma 14 dni na odpowiedź. Jeśli po 14 dniach bank nie odpowie lub jeśli jego odpowiedź będzie niezadowalająca dla nas, arbiter ma prawo przeprowadzić osąd na podstawie otrzymanych dowodów oraz ma możliwość wydania werdyktu. Werdykt arbitra jest dla banku ostateczny, nie może się on odwołać, natomiast my, jeśli nie będziemy zadowoleni możemy jeszcze zgłosić sprawę do sądu.

[Total: 1    Average: 5/5]

Comments

comments